KVK

SATIN ALIM POLİTİKASI


Kurumsal

SATIN ALIM POLİTİKASI

Sayın A.Ş.


AMAÇ

SAYIN PREFABRİK İNŞAAT SANAYİ ve TİCARET A.Ş menfaatlerini ve kaynaklarını maksimum düzeyde korumak amacıyla satın alma yönetiminin esaslarını belirlemek, ihtiyaç ve taleplerin karşılanması için yapılan satın alma işlemlerinin yetki ve sorumlulukları ile kapsam ve işleyişini tarif etmek.

GENEL POLİTİKA VE KURALLAR

  • SAYIN PREFABRİK İNŞAAT SANAYİ ve TİCARET A.Ş satın alma işlemlerinin iç kontrol mekanizmaları çalıştırılarak ve maksimum verim ile yürütülmesi amacı ile Satın Alma Birimi oluşturulmuştur. Tüm satın alma işlemleri Satın Alma Birimi’nin belirlediği prosedürler doğrultusunda gerçekleştirilir. Satın alma işlemleri, online bir satın alma programı üzerinden ve satın alma fonksiyonuna bağlı olarak çerçevesi çizilmiş bir şekilde gerekli durumlarda ıslak imzalı onaylar (Satınalma Teklif ve Onay Formu-STOF) ile yapılır.
  • Tüm satın alma faaliyetleri Şirketin şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkesine uygun olarak gerçekleştirilir.
  • Seyahat harcamaları Seyahat Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılır. Etkinlik noktalarının harcamaları İş Avansı Yönetmeliği’ne uygun olarak yapılmaktadır.

TEMEL PRENSİPLER

  • Şirket satın alma işlemleri görevler ayrılığı ilkesi kapsamında, talep, satın alma, teslim alma ve ödeme şeklinde birbirini takip eden zincirleme ve kontrollü bir sistematik içinde gerçekleştirilir.
  • Sisteme girilmeyen (sözlü ya da mail yoluyla yapılan) ya da onaylanmamış taleplerin alım süreci başlatılmaz, mal kabul ve hizmet kabul işlemleri yapılamaz.
  • Tüm alımlar için en az 3 teklif alınması gerekir. Teklif verebilecek 3 firmanın bulunmadığı ya da tek kaynak olması halinde, bu durumun gerekçesi yazılı olarak açıklanır.
  • Belirlenen tutar limitleri çerçevesinde Komisyon ve Genel Müdür onayları zorunludur.
  • Tüm hizmet alımları için sözleşme yapılır.
  • Uzun süreli taahhüt gerektiren ve personel istihdam edilen hizmet alımlarında tedarikçiden teminat alınması esastır. Teminatın hangi koşullarda ve ne zaman iade edileceği, hangi durumlarda irat kaydedileceği sözleşmede mutlaka belirtilir.
  • Hizmet alımlarının kabulü hizmeti alan bölüm tarafından yapılır. Hizmet kabulü yapılmamış faturalar için ödeme yapılmaz. Bu faturaların sorumluluğu hizmeti alan bölüme aittir.
  • Teslim alınmamış ürün ya da kabulü yapılmamış hizmet için fatura teslim alınmaz .
  • Sözleşme yapılması gerekli olan alımlarda sözleşme öncesinde tüm onaylar(Satınalma, Mali İşler ve Hukuk görüşü) alınmış olmalıdır. Bunun için alımı kesinleşen taleplerin satınalma teklif ve onay formu (STOF) hazırlanır, gerekiyorsa komisyon imzaları tamamlandıktan sonra sözleşme aşamasına geçilir.
  • Sözleşmeler Şirketin İmza Sirküleri uyarınca imzalanır.

İşimiz Gücümüz

Sayın A.Ş.

Aspect image
Aspect image
Aspect image
Aspect image
Aspect image
Aspect image

KONKASÖR TESİSİ – 1-2-3 :

Çatkuyu Mevki Anıtkaya / Afyonkarahisar
Tel:05301403388 Fax:02722211830

Çalışlar Köyü İscehisar / Afyonkarahisar
Tel:05301403388

Beyyazı/ Afyonkarahisar
Tel:05301403388

PREFABRİK – HAZIR BETON FABRİKASI

Organize Sanayi Bölgesi 2. Cad. No:58 AFYONKARAHİSAR
Telefon: +902722211639
+902722175657
Fax:+902722211638